Sok whisky és egy nagy ledöbbenés kezdete

Nem kedvelem Kínát. Nem mint született hindu, nem a tradicionális okok miatt. Hanem mint újságíró egy szabad országban. A kínai kommunizmus mindig próbára tette az idegrendszerem, elég ha csak Tibetre gondolok…

Shanghaj persze más. Ez az állam az államban kicsit mindig lelógott a Nagy Testvér csöcseiről. De akkor sem lesz a kedvenc helyem. Összefutottam Kimmel, akivel óriásit beszélgettünk. Elmondta összes elméletét a világ egy kézben tartásáról, az ezer éve manipulált történelemről, az illuminátusokról, a szabadkőműves páholyokról, meg minden marhaságról. Fél éve még röhögtem volna rajta, most azonban idegesen rándult össze a gyomrom. Ittam is rá.

Ittunk

Amit aztán a bárban folytattam. Legnagyobb meglepetésemre egy magyar hangot hallottam a közelből. És valóban egy magyarországi üzletember ült mellettem a pultnál. Jót dumáltunk. Meg berúgtunk… Tudott inni. Kapóra jött, mert így megtudtam egy-két dolgot apám szülőföldjéről.

Ha mindenki olyan fura abban az országban, mint ez a pasi – a nevét már nem tudom – akkor egészen érdekes hely lehet. Azt próbálta bemesélni, hogy ez a kis nemzet találta ki a világot. Ezen persze jókat röhögtünk, de én csak az illem kedvéért. Sosem volt bennem különösebb vonzódás apám országa iránt…


Elképeszt

Épp most – így félig másnaposan – nézek utána azoknak, amikre emlékszem. Bizony kezdek megdöbbenni. Nem is mondott hülyeségeket. Még nem tartok sehol, de az már kiderült, hogy magyar volt, aki kitalálta a golyóstollat, a dinamót, a telefonközpontot, a számítógépet, a madárgyűrűzést, a helikoptert… Na itt meg is állok! Ledöbbentő ez! Régen képedtem el így.

Furcsa érzés jár át. Bizsergek, mintha lázas lennék és ez nem a vödörnyi vedelt whisky hatása. Pont olyan, mikor valami vadabb sztorira bukkanok. Sőt, annál is több. Most egészen olyan érzésem van, mintha valami nagynak, valami titokzatosnak, valami hatalmas, világot lefedő kirakósnak tapasztalnám meg néhány darabkáját… Ezen a magyar vonalon kell tovább menjek.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarhang.blog.hu/api/trackback/id/tr644360894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása